יום שלישי, 29 בינואר 2008

שימוש במילות מפתח לקידום אתרים

באחד הפוסטים הקודמים הסברנו מהן מילות מפתח והבאנו מספר כלים שיעזרו לנתח אותן.
בפוסט הנוכחי נסביר באופן כללי, לגבי אופן השימוש במילים עצמן.

בעיקרון, בתחום של השימוש במילות המפתח אין סודות. ישנם מספר מקומות אסטרטגיים בהם מילה שנבחרה כמילת מפתח צריכה להופיע:
1. ב TITLE. שימו לב! גם מיקום מילת המפתח בשורה זו משפיע על התוצאה.
2. מבנה האתר צריך לכלול תגיHTML מסוג H1,H2... ובהם צריכות להופיע המילים הרלוונטיות
3. קישורים פנימיים באתר - מילות המפתח צריכות להיות ה"עוגן" של הקישור הפנימי באתר, המוביל לעמוד עם מידע רלוונטי.

עוגן - ANCHOR - אלו המילים שמהוות את הלינק לאתר הרלוונטי. לדוג', בקישור הבא, העוגן הוא המילים: קוסם וקסמים, או בקישור הבא המילים: שער הדולר

4. קישורים חיצוניים - ידוע שקישורים הם מרכיב חשוב בקידום אתר. מה שחשוב לא פחות הוא ה"עוגן" של הקישור שצריך לכלול מילים רלונטיות.

5. כמובן, גם בטקסט עצמו יש להכניס מילות המפתח מספר פעמים, כאשר יש להיזהר לא להציף את העמוד במילות מפתח, דבר שיכול להביא לפסילתו. מקובל להחשיב את רף ה-15% כרף עליון. באתרים עבריים אני ממליץ להשתמש בקישור הבא ע"מ למצוא בקלות את המילים המובילות בעמוד נתון:
http://www.hebrew-analyzer.com/
(בונוס נוסף הוא שהשימוש בכלי מייצר עבור האתר עוד לינק(-: )

6. שני מקומות שחל פיחות במעמדם אך נראה שגם להם יש השפעה הם הKEYWORDS והDESCRIPTION.

לסיום, שתי הערות לגבי הדברים הפחות טריוויאליים:
1. חשוב לנסות כל מיני הרכבים שונים וניסוחים שונים, עד שמגיעים לזה האופטימלי.
2. תנו לגוגל לקלוט את השינויים שאתם עושים. זה יכול לקחת זמן עד שהמיקום של אתר מתייצב ( כמה חודשים)
3. ייצרו דפים שונים באתר שלכם, עבור מילות מפתח שונות. זה מאפשר לבצע אופטימיזציה של החיפוש ולהרחיב את טווח מילות המפתח, לדוג': עבור האתר מחשבון מט"ח ישנם מספר דפי נחיתה המותאמים למילים שונות:
עבור שער יציג עמוד הנחיתה הוא העמוד הראשי - http://www.hamara.co.il/
לעומת זאת, עבור דולר יציג עמוד הנחיתה הוא - http://www.hamara.co.il/money-change-currency.php?sum=1&source=USD&target=ILS

בהצלחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה